Destek

Barikat; güvenlik gereksinimlerine uygun olarak konumlandırılmış, sektörünün lideri olan tüm güvenlik ürünleri için Kurulum, Yapılandırma, Sürüm Güncelleme, Arıza Giderme, İşletim Desteği, Acil Müdahale ve tam zamanlı İzleme gibi teknik destek hizmetlerini, üst düzey sertifikasyonunu tamamlamış uzman ekibiyle sunmaktadır.

İletilen tüm destek talepleriniz için merkezi çağrı takip sistemimizde ilgili çağrınız oluşturulmakta, haftalık raporlaması ve sürekli bilgilendirilmesi yapılmakta, sisteminizle ilgili problem çözülene kadar takibi gerçekleştirilmektedir.

Kurulum Hizmetleri

Kurulum hizmetleri; kurum ve kuruluşların ihtiyaçlarının ve ürünlerinin sağlıklı olarak kurulabilmesi için gereksinimlerin kararlaştırıldığı planlama toplantısı sonrasında, gerekli alt yapının sağlandığının Barikat’a bildirilmesini takiben başlar ve ürünlerin kurulması ile ilgili diğer bileşenlerle bütünleştirilmesi hizmetlerini kapsar.

Alınan güvenlik ürünü müşteri ağının en doğru noktasına konuşlandırılarak, ürünün özelliklerinden en yüksek seviyede faydalanılması ve verim alınması amaçlanır. Kurulum öncesi yapılacak topolojik ön analiz ve planlamalar sayesinde olabilecek en kısa kesinti süresinde geçiş yapılması hedeflenir. Ürünün en stabil versiyonu kurularak sistem en yüksek güvenlik ve erişilebilirlik seviyesinde teslim edilir.

Kurulum hizmetleri ürünlerin uzmanı olan Barikat teknik mühendisleri tarafından gerçekleştirilir.

Kurulum süreleri üründen ürüne farklılık göstermekle beraber 1 ila 15 gün arasında değişmektedir.

Kurulum Seviyesi Seviye 1 Seviye 2 Seviye 3
Gerekli ortamın hazırlanmasından itibaren kuruluma başlama süresi (İş Günü) 10 5 1
Hizmetin Verilebileceği Çalışma Saatleri 5x8 5x8 7x24
Hizmetin proje süresince En Çok Kaç Kez Talep Edilebileceği 1 1 2

Yapılandırma (Konfigürasyon) Hizmetleri

Yapılandırma hizmetleriyle; alınan güvenlik ürünlerinin müşteri ortamına göre ilk yapılandırması ve daha sonra gereksinimi duyulan şekilde yapılandırmanın en iyi şekle getirilmesi hedeflenir.

Yapılandırma Hizmetleri bir ürünün hizmet süresince en fazla belirtilen sayıda yapılandırılması, Barikat uzmanları tarafından incelenerek güvenli hale getirilmesi ve bu incelemenin raporlanması hizmetini içerir

Kurum ve kuruluşlar isterlerse bu hizmeti ürün yapılandırılmasının değiştirilmesi olarak da kullanabilirler. Bu konuda daha kapsamlı hizmetler, Barikat Profesyonel Hizmetleri kapsamında ayrıca sunulmaktadır.

Konfigürasyon Hizmeti Seviyesi Seviye 1 Seviye 2 Seviye 3
Hizmetin Verileceği Çalışma Saatleri 5x8 5x8 7x24
Hizmetin 1 Yıl İçerisinde En Çok Kaç Kez Talep Edilebileceği 1 2 3

Sürüm Güncelleme ve Yama Uygulama Hizmetleri

Sürüm güncelleme ve yama uygulama hizmetleri;  Barikat tarafından teknik destek hizmetleri verilmekte olan güvenlik ürünlerinin en son çıkan tehditlerden ve saldırılardan korunmaya yönelik önlemlerini ve ürün hata düzeltmelerini içeren versiyon ve yamaların devreye alınmasıdır.

Güncelleme ve yama yapılacak olan versiyon öncelikle Barikat tarafından bir çok detaylı testten geçirilir.  Stabil ve güvenli olarak çalışacağı onaylanan sürüm ve yamalar daha sonra müşteri ihtiyaç ve altyapısına uygun ve sorunsuz olarak çalışmasının garanti edileceği şekilde tamamlanır.

Yama / Yeni Sürüm Uygulama Hizmeti Seviyesi Seviye 1 Seviye 2 Seviye 3
Ürün İle İlgili Yeni Çıkan Yama/Ürün Sürümünün Talep Tarihinden İtibaren Kaç İş Günü İçerisinde Sisteme Uygulanacağı 20 10 5
Ürün İle İlgili Yeni Çıkan Yama/Ürün Sürümün Hangi Zaman Aralıklarında Sisteme Uygulanacağı 5x8 5x8 7x24
Hizmetin 1 Yıllık Süre İçerisinde En Çok Kaç Kez Talep Edilebileceği 2 4 4

Arıza Giderme Hizmetleri

Arıza giderme hizmetleri;  Barikat tarafından teknik destek hizmeti verilmekte olan ürünlerin kullanımı ile ilgili oluşabilecek teknik soru ve sorunlara en kısa sürede ve doğru çözümler sağlanarak müşteri hizmetlerinin kesintisiz devam etmesi sağlanır. Üründen kaynaklanan sorun ve arızalarda ürünün ait olduğu üretici ile birebir temas kurularak problemin çözümü hızlandırılır.

Hizmet Seviyesi Seviye 1 Seviye 2 Seviye 3 Seviye 4 Seviye 5
İlk Müdahalenin Yapılacağı Ortam Telefon veya e-posta Telefon veya e-posta Telefon veya e-posta Talebe göre uzaktan veya yerinde müdahale Talebe göre uzaktan veya yerinde müdahale
Yerinde Müdahale Yok Yok Var (En çok 10 kez) Var (Sınırsız) Var (Sınırsız)
Hizmetin Verileceği Zaman Aralığı 5x8 5x8 5x8 7x24 7x24
Soruna Müdahale Süresi 72 Saat 24 Saat 8 Saat 4 Saat 4 Saat
Müdahale Edilecek Arıza Sayısı 10 Sınırsız Sınırsız Sınırsız Sınırsız
Üreticiden Yerinde Destek Yok Yok Yok Yok Üretici ile özel anlaşmaya dayalıdır. Detayları ayrıca belirtilir.

İşletim Desteği Hizmetleri

Müşteri ağ altyapısında bulunan ilgili güvenlik ürünlerinin kurulum, bakım, danışmanlık, yönetim ve teknik destek hizmetlerinin alanında uzman personel tarafından yürütülerek müşteri güvenlik ihtiyaçları açısından en büyük sorunlar arasında yer alan, yetişmiş personel ihtiyacını karşılamaya yönelik Barikat çözümüdür.

Acil Müdahale Hizmetleri

 Barikat’ın acil müdahale hizmetleri; oluşan bir güvenlik açığı, güvenlik ihlali, ya da saldırı gibi olaylar sonrasında, Barikat’ın bu olayları adresleme ve yönetmede kullandığı eklektik yaklaşımlar ve metodojilerdir. Genel bir acil müdahale planı; olayın sebepleri ve olay sonrasında iyileştirmeyi sağlamak ve olayın tekrarlamasını engellemek üzere yapılan adım adım işlemler bütününü içermektedir. Bu işlemler bütünü kuruluş personelinin güncel güvenlik önlemleriyle ilgili eğitilmesinden, sorunun ne kadar yayıldığının ve kaynağının tesbiti, zararlı yazılımın tamamının temizlenmesi, enfekte olmamış dosya ve yazılımlardan yedeklerin alınması ve sorunun gelecekte benzerlerinin tekrar yaşanmaması adına analiz edilmesi gibi süreçlerden oluşmaktadır

Sistem İzleme Çatısı Kurma Hizmetleri

Kurum ve kuruluşların ağlarında ortaya çıkan DoS saldırısı gibi problemlerin hızlı ve doğru şekilde tespit edilmesini sağlamak, sistem yönetimini kolaylaştırmak, sistem kaynaklarının ve servislerinin iş gereksinimlerine bağlı olarak izlenmesini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen hizmettir.

Barikat bu hizmet kapsamında, sistemlerde izlenmesi gereken parametrelerin belirlenmesi, izlenecek olan sistemlerin ve alarm mekanizmalarının tanımlanması, bilgi sistemlerinin etkin olarak izlenmesi ve belirlenen sıklıkta raporlanması faaliyetlerini gerçekleştirecektir.

Barikat izleme Hizmetleri

Barikat İzleme Hizmeti; bir kurum bünyesinde aktif olarak çalışmakta olan ağ, sunucu, istemci, veri tabanı ve güvenlik cihazlarının Barikat mühendisleri tarafından ilgili kurumla yapılan anlaşmaya bağlı maddeler kapsamında izlenmesi hizmetidir. İzlenmekte olan kurumdaki cihazların konfigüre edildiği gibi çalışmaması, kaynak tüketimi, herhangi bir güvenlik ihlali girişimi ya da güvenlik ihlali ve benzeri sıkıntıların kuruma SMS, eposta ve telefon yoluyla anında bilgi verilmesini kapsar.

İzleme Hizmeti’nin başarılı olarak verilebilmesi için kurumda Barikat’ın; log yönetimi / analiz sistemi, kurulumu & entegrasyonu, performans & erişilebilirlik izleme sistemi kurulumu ve entegrasyonu gibi uygulamaları önceden yerine getirmesi gereklidir. Bu uygulamalar sonrasında log analizi, performans ve erişilebilirlik takibi, bilgi güvenliği olay tespit ve bildirimi ve log yönetim / analiz ve erişilebilirlik izleme sistemleri gibi başlıkların ışığında sistem bütünüyle analiz edilir. Analiz edilen sistemle ilgili haftalık olarak sistem ve güvenlik durumunu belirten detaylı raporlar oluşturulur. Olası sıkıntılar ve olumsuzluklar kuruma ve Barikat Teknik Destek ekibine raporlanır. Sıkıntı yaratan cihazların Barikat tarafından desteği verilmekte olan cihazlar olması durumunda, sıkıntının çağrısı Barikat Teknik Destek ekibinde otomatik olarak açılır ve sıkıntı en kısa sürede giderilir.

Barikat İzleme Hizmeti alan bir kurumun Barikat Güvenlik Hizmeti de alıyor olması durumunda, İzleme’de oluşan şüpheli durumlar kurum BGH hizmetini vermekte olan mühendise iletilir ve şüpheli duruma en hızlı müdahale gerçekleştirilir.

Barikat İzleme Hizmeti alan bir kurum, bir çok sıkıntıyı ya da herhangi bir sorunu, sorun henüz yaşanmadan öğrenme ve önlem alma şansı bulur. Böylelikle, kurumun erişilebilirlik, güvenlik, hizmet ve performans gibi ögelerdeki seviyesi en üst düzeyde tutulmuş olur.